För info 2017-01-27: Pga hälsoskäl måste jag avbryta verksamheten i mitt företag för närvarande och lägger därför planerade inköp på is ett tag. Webshopen kommer också att vara inaktiv så länge. När hälsan tillåter kommer jag att lägga ut varor i lager i facebookgruppen och senare även öppna webshopen igen.

 

Innan du beställer

Läs alltid produkttexten innan du bestämmer dej. Där finns värdefull information om tyget och tygets egenskaper. Vissa av våra tyger är naturmaterial. Observera att naturliga variationer i materialet därför kan förekomma och att detta inte är en defekt, exempelvis färgskillnader eller att vissa tyger kan upplevas som något randiga. Gäller ull och bambutyger i första hand.

 

Expediering av inkommen order

När du lagt en order får du en förskottsfaktura/orderbekräftelse direkt per mejl.

Efter inkommen betalning klipps dina tyger till och packas. När de packats görs bokning av frakt, paket skickas inte dagligen, f n en gång per vecka.

OBS att det kan dröja ett dygn innan din inbetalning finns registrerad, den syns alltså inte på en gång på Thezzlings konto, detta gäller även Swishbetalningar.

 

Frakt

Standardfrakt: Paket upp till 4 kg spårbar frakt på 59 kr. 

Vikten beräknas efter fraktdragande vikt och det innebär att extra skrymmande försändelser får en högre fraktdragande vikt än den faktiska vikten i vissa fall. Nästa fraktgräns är spårbar Srymmandefrakt på 77 kr.

Nu finns även möjlighet att hämta hos Thezzling efter överenskommelse. Man kan endast hämta då vi på Thezzling finns tillgängliga.

Större paket kan skickas, enl. ö.k.

Små brev med varuvärde under 170 kr kan skickas med frimärken enligt mått och vikt el.ö.k. Obs att minimum porto och expeditionsavgift är 50 kr inkl. moms i detta fall. Välj fraktsätt standard och ange i meddelande till din order att du vill bli kontaktad angående porto, eller skicka ett mejl till kontakt@thezzling.se

Observera att vid leverans med brevporto är leveranstiden upp till Postnord och försändelsen är inte spårbar.

Vid ordervärde över 170 kr skickas även mindre försändelser spårbart för 59 kr.

En expeditionskostnad på 3 kr kr tillkommer på samtliga försändelser.
 

Förhandsbokningar &beställningar

Förhandsbokningar av tyger och andra produkter är bindande. Lagd beställning av uppsydda produkter i anpassad/önskad storlek är bindande. Lagd beställning av beställningsvara är bindande.

Beställningsvaror har en längre leveranstid eftersom de beställs hem från leverantör innan leverans.

För tyg som är beställningsvara gäller en annan gräns för minsta köp och det beror på att ett antal meter måste köpas in från leverantör. Beställningsvaror är i vissa fall något dyrare i pris än lagervaror då din order köps in separat hos leverantör, men oftast så påverkar det inte priset.

Betalningsalternativ

Swish

Förskottsbetalning till bankkonto/banköverföring

10 dagars betalnings villkor tillämpas och om förskottsbetalningen inte är klar inom 10 dagar går köpet tillbaka (gäller ej specialbeställning enligt mått för en specifik person och enligt överenskommelse om en stark personlig prägel som inte kan säljas till annan kund).

 

Övriga köpvillkor

Distansköplagen tillämpas. 14 dagars ångerrätt gäller efter mottagande av vara, med undantag för specialbeställning enligt mått för en specifik person och enligt överenskommelse om en stark personlig prägel. Ångerrätten gäller oanvänd vara och returfrakt betalas av köparen.

Returfrakt vid byte av storlek eller ångrat köp betalas av kund. Vid retur pga fabrikationsfel, eller andra eventuella defekter vid tillverkning som lett till att varan gått sönder, betalas returfrakten av Thezzling under förutsättning att varan reklameras. Obs! Ta alltid kontakt med oss vid reklamation eller retur, skicka inte tillbaka utan instruktioner. Bytesrätt till ny vara vid retur eller reklamation tillämpas inte, önskas ny vara läggs en ny beställning.

Thezzling lämnar tillgodokvitto vid reklamation eller ångrat köp av anledning likvärdig skäl till reklamation där varan inte har en reell defekt, för de varor som ingår i distansköplagen om ingen annan överenskommelse träffas mellan Thezzling och kunden.

Kontakta alltid Thezzling så snart som möjligt om frågor eller annat uppstår, vi strävar efter en så god kundservice som möjligt.

Om paket inte hämtas ut debiteras frakt och hanteringskostnad. Om varor inte kan hämtas ut pga att fel namn (smeknamn etc.) angivits vid beställning och inte överenstammer med legitimation och därför inte lämnas ut av utlämningsstället utan returneras till Thezzling betalas returfrakten av köparen.

Reservation för skrivfel

Reservation för skrivfel i text och pris, vid misstänkta fel i innehållet på hemsidan och nätbutiken mejla kontakt@thezzling.com TACK